-hulya

Arman Malkhasyan 2
Seninle birini tanıştırmak istediğimi söylüyorum. Babamla yemekler yapıyorsunuz ve erkek arkadaşımla karşında duruyoruz. Nasihatler ediyor, o muazzam hikayelerinden anlatıyorsun yine. Yarı kürtçe, yarı türkçe; arada tercümelik yapmamı zorunlu kılıyorsun anne. Çok kalabalık bugün ev diyorum, bütün akrabalarımla tek tek herkesle tanışıyor erkek arkadaşım ve sohbetler ediyor. Sen yine misafirlerini ağırlamak için mutfakta, seyremiş kaşlarınla, alnında biriken terle yemekler yapıyorsun. Her zamanki gibi telaşlı ve gösterişlisin. Elinden yemek yemeyi özlemişim diyorum, arkamı dönüp gidiyorum. Taksiye atlıyoruz, yeğenim, ben ve erkek arkadaşım. Giderken arkamızdan çok hızlı biri koşuyor tedirgin ediyor beni. Havadan bombalar düşüyor, erkek arkadaşım sanki kanatlanmış gibi bizi bir sığınağa götürüyor.
-‘Anne yine öleceksin’ diye bağırıp uyandığımı anımsıyorum.
En azından rüyalarımda diri kal yalvarırım.
Kal ki;
Çillerini görebileyim.
Hiç üşenmeden keselediğim sırtını, ovuşturduğun göbeğini, gri ile kızıl karışımı saçlarını, elinde tabağa boca ettiğin meyvelerle odama girişini, al yanaklarını görebileyim.
Bazen sesini dahi işitiyorum anne, sakın rüyalarımda ölme!

Standard

Leave a Reply

